Kobo daagt je uit in de kantlijn met de nieuwste eReader Kobo Elipsa 2E en verbeterde Kobo Stylus 2

Een next-level lees- en schrijfervaring zonder blauw licht

Zit je klaar om helemaal op te gaan in een topboek waar je instant slimmer van wordt? Kobo zorgt ervoor dat jij voortaan je bedenkingen niet meer voor jezelf hoeft te houden. Met de Kobo Elipsa 2E ga je helemaal los in de kantlijn en custom notitieboeken. Daar noteer, markeer en organiseer je jouw notities met de verbeterde Kobo Stylus 2 net als met een echte pen. Ideaal dus om met volle focus je ideeën de vrije loop te laten!

De Kobo Elipsa 2E rust de wereld uit met haar gerecycled plastic en tovert je notities om in glasheldere inzichten. De eReader krijg je met de vernieuwde Kobo Stylus 2: speciaal voor lezers die groot durven denken. Lees, schrijf en leg voortaan al je ideeën vast op één apparaat dat je overal mee naartoe neemt.

EEN NIEUW HOOFDSTUK IN MET VOLLE FOCUS

Voor alle lezers die ‘s avonds graag de bank op duiken met een eReader, kan dat met de nieuwe Kobo Elipsa 2E nu focus proof. De eReader met 10,3 inch touchscreen past perfect in de hand zodat je na elk hoofdstuk steeds iets verder onderuit kunt zakken, zonder daarbij het comfort te verliezen. Het niet-verblindend E Ink touchscreen met verminderd blauw licht, spaart daarbij niet alleen je batterij, maar ook je ogen. Zo beschermt de filter van het scherm je netvlies, waardoor je vermoeide ogen en scherm-geïnduceerde migraine tegengaat. Bovendien zorgt de Donkere Modus-optie met witte tekst op een zwarte achtergrond er ook voor dat je jezelf langer kan concentreren. Heb je na een extra intense leessessie nog een verhelderend moment? Met de geïntegreerde cloudservices en 32GB aan opslagruimte maak je snel en gemakkelijk notities, om ze de volgende dag te ordenen en te exporteren. Beginnen je ogen toch langzaam dicht te vallen? Je schakelt dan binnen no time over naar Kobo-audioboeken met Bluetooth®. Stop de Kobo Elipsa 2E ‘s ochtends nog even in het stopcontact wanneer je opstaat, want daar heb je nog wekenlang plezier van! Bang dat je de volgende avond niet meer weet waar je gebleven was? De gratis Kobo App op je smartphone of tablet onthoudt dat voor je!

ERGONOMISCH EXCELLEREN MET JE OPLAADBARE KOBO STYLUS 2

Bij de nieuwste eReader krijg je ook de Kobo Stylus 2 waarmee je schrijft zoals nooit tevoren. De drukgevoeligheid van de Kobo Stylus 2 lijkt net op die van een echte balpen. Daarbij kies je zelf het type pen, de tint, de lijn- en gumgrootte, zodat je direct op de pagina kunt schrijven, net als met een pen op papier. Zo gum je jouw eerste chaotische gedachtestromen weg met de achterkant van de Kobo Stylus 2 en markeer je àlle inspirerende passages met de markeerknop. Heb je in hoofdstuk twintig plots het idee dat je vijf hoofdstukken terug het geheim naar de ontknoping vond? Al je notities, onderstrepingen en markeringen vind je altijd terug in de kantlijn van je bladzijden, zelfs als je de lettergrootte of pagina-indeling wijzigt. Je geschreven tekst zet je daarna met één tik om naar getypte tekst via MyScript. Wanneer je er klaar voor bent om alles even te laten bezinken, stop je jouw Kobo Stylus 2 magnetisch weg bovenop je eReader, lekker makkelijk!

"Lezen is meer dan woorden op een pagina. Het gaat om ideeën vormen en inspiratie markeren in oneindige notitieboekjes die bijna magisch zijn met de veelzijdige, intuïtief ontworpen Stylus. Dat is essentieel om je gedachten en ideeën tijdens het lezen nog een leven lang vast te houden." - Michael Tamblyn, CEO van Rakuten Kobo.

DUIZEND-EN-ÉÉN NOTITIES SORTEREN DOE JE ZO

Ben jij een ware freak als het aankomt op je notities sorteren? Dan komt de Kobo Elipsa 2E als geroepen! Via het "Mijn Notitieboeken"-gedeelte, organiseer je al je notities, ideeën en to-dolijsten hoe jij het graag ziet! Kies daar uit notitiesjablonen, groepeer er je mappen en maak je geen zorgen over je overzicht, want met de handige zoekfunctie vind je precies wat je nodig hebt met trefwoorden in elk individueel notitieboek. Registreer je daarna bij Dropbox (of het binnenkort beschikbare Google Drive) om je documenten te importeren in een oogwenk en om daarna je persoonlijke notities te exporteren en te delen met iedereen die het lezen wil! Die notities herbekijk je zelf ook op kobo.com of link je met Readwise* om al je schrijfsels te synchroniseren met tools zoals Notion, Roam, Evernote en andere tools*.

*Readwise is een betaalde dienst.

DUURZAAM BLADEREN IN OCEAN-BOUND PLASTIC

Kobo heeft tot slot niet alleen aan de ultieme leeservaring gedacht, maar zorgde er ook voor dat je met een gerust geweten je verhaal induikt. De buitenkant van de eReader bestaat namelijk voor 85 procent uit gerecycleerd plastic, waarvan 10 procent ocean-bound plastic. Dat is plastic dat anders op een vuilnisbelt of in de oceaan zou belanden. De Kobo SleepCover bestaat zelfs voor 97% uit gerecycleerd plastic, waarvan 10 procent ocean-bound plastic. waarmee je jouw eReader beschermt. Ook de verpakking van de eReader kreeg een duurzaam jasje want die is magneetvrij, gemaakt van FSC-gecertificeerd gerecycled papier en bedrukt met soja-inkt. Dat is één van de meest milieuvriendelijke en hernieuwbare drukprocessen die vandaag de dag bestaat. Je batterij besparen doe je dan weer door je eReader in slaapstand te zetten wanneer je hem sluit. Nog een reden erbij om jezelf te trakteren op eindeloos leesplezier met de Kobo Elipsa 2E!

De Kobo Elipsa 2E, inclusief Kobo Stylus 2, wordt verkocht voor € 399,99 via www.kobo.com/ereaders en bij geselecteerde retailers. Pre-orders zijn beschikbaar vanaf 5 april en vanaf 19 april is het apparaat verkrijgbaar in winkels en online.

Femke

Junior Communications Advisor, OONA Agency
Heleen

Communications Manager, OONA Agency

Persberichten in je mailbox

Over KOBO

Over Rakuten Kobo Inc.

Rakuten Kobo Inc. is de wereldwijde, digitale boekenwinkel voor en door boekenliefhebbers. Eigendom van de Japanse Rakuten Group, Inc., en gevestigd in Toronto, biedt Rakuten Kobo miljoenen gebruikers over de hele wereld de mogelijkheid om altijd en overal op elk apparaat te lezen. Met als missie om het leesplezier van iedereen te verbeteren. Daarom koppelt de digitale boekverkoper lezers - door middel van bedachtzame en persoonlijke curatie van eBooks en audioboeken - aan verhalen. Ook focust Rakuten Kobo zich op het ontwikkelen van de meest toegewijde eReaders en lees-apps. Met hun heldere focus op de missie: het leven van boekenliefhebbers beter maken, zorgt Kobo’s open platform ervoor dat mensen lezen gemakkelijker in hun drukke levens in kunnen bouwen.

Meer weten over Rakuten Kobo? Ga naar www.kobo.com

www.kobo.com